15 maja 2017

Wzrost sprzedaży i marży w supermarketach Mila po remodelingu

Mila, sieć supermarketów typu proximity, otworzyła piąty supermarket po remodelingu. Sprzedaż w dotychczas zmodernizowanych placówkach istotnie wzrosła. W 2017 roku spółka planuje kontynuować proces modernizacji swoich sklepów oraz rozbudować portfel produktów marki własnej, co powinno wpłynąć na wzrost marży.

– Dzięki remodelingowi średnia procentowa sprzedaż zwiększa się dwucyfrowo. To bardzo dobry wynik. Zaobserwowane przez nas wzrosty dowodzą, że decyzja o zmianach była słuszna. Zmodernizowane sklepy są reprezentatywne dla całej naszej sieci, dlatego należy oczekiwać, że podobne wyniki osiągniemy w pozostałych sklepach – mówi Artur Góralczyk, prezes sieci supermarketów Mila.

Piąty, zmodernizowany supermarket zlokalizowany w Płocku uruchomiono 2 marca. W obiekcie, podobnie jak w czterech pozostałych, odnowiono stoiska: cukierniczo-piekarnicze, mięsno-wędliniarskie oraz samoobsługowe stoisko alkoholowe.

– Nieustanne wzmacnianie oferty w takich kategoriach, jak świeże warzywa i owoce, wędliny i mięsa, sery i ciasta oraz pieczywo jest odpowiedzią sieci na zmieniające się potrzeby klientów. Dzięki Mila znajdą oni wszystko, czego potrzebują w jednym miejscu – podkreśla Prezes Góralczyk.

W 2017 roku, mając na uwadze skuteczność wprowadzanych zmian, ale także sprzyjające warunki rynkowe, sieć supermarketów Mila Zamierza zmodernizować kolejne placówki.

 

– Nasza sieć liczy obecnie 188 supermarketów. Inwestujemy w rozwój, ponieważ chcemy wykorzystać bardzo dobrą koniunkturę w segmencie proximity (tj. sklepy zlokalizowane w pobliżu miejsca zamieszkania lub pracy), który w kolejnych latach wg prognoz rynkowych będzie rosnąć średnio 8,5% rocznie. Moment na zmiany jest dobry również dzięki sprzyjającemu otoczeniu makroekonomicznemu. Płace rosną, a bezrobocie maleje – tłumaczy Prezes Góralczyk.

Remodelingowi supermarketów Mila towarzyszy rozwój portfela produktów marki własnej. Obecnie sieć supermarketów Mila ma ponad sześćdziesiąt towarów marki własnej w kilkunastu kategoriach. W 2017 roku liczba pozycji zwiększy się niemal dwukrotnie. Marki własne charakteryzują się wyższymi marżami, dlatego wprowadzane zmiany powinny pozytywnie przełożyć się na wyniki spółki.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce. Więcej

W celu zapewnienia wygody i bezpieczeństwa podczas przeglądania strony MILA S.A. bez konieczności zmian ustawień przeglądarki, wyrażają Państwo zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookie. Pliki cookie to pliki tekstowe umieszczone w folderze Państwa przeglądarki. Podczas przeglądania witryny internetowej tego rodzaju plik umieszczony w urządzeniu wyśle pewne informacje do przeglądarki. Pliki cookie są bardzo rozpowszechnione i używane na wielu witrynach internetowych. Dzięki nim zarządca witryny internetowej może na przykład określić, czy dany już ją kiedyś odwiedził. Pliki cookie stosowane są w celu poprawy działania witryny internetowej oraz uczynienia jej bardziej atrakcyjną dla użytkownika, choć mogą być również używane w celach reklamowych. Pliki cookie nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu i oprogramowaniu zainstalowanym na urządzeniu. Użytkownik może zmieniać sposób korzystania z plików cookie przez przeglądarkę, w tym blokować lub usunąć. Większość przeglądarek oferuje możliwość akceptowania lub odrzucania wszystkich plików cookie, akceptowania tylko niektórych rodzajów albo informowania użytkownika za każdym razem, gdy strona internetowa próbuje je zapisać.

Zamknij